28 september 2012 - V.35+0

 
Äntligen fredag igen! Känns som att veckorna rusar iväg på gott och ont. Mest gott dock, då jag är så redo att bli klar med denna graviditet. Nu vill jag bara ha min bebis! Imorse var jag och gjorde min andra och sista glukosbelastning, som vi med lite för högt BMI får göra för att se hur kroppen reagerar på socker. För att kunna utesluta graviditetesdiabetes, antar jag. Men det är hur vidrigt som helst! Först måste man fasta fr.o.m kl.20 kvällen innan, och dricka vatten får man inte göra efter midnatt. Sedan får man ta ett litet stick i fingret och sen dricka den mest vidriga sörjan som får T-Sprit att verka lockande! Det är en något tjockare vätska, gjort på enbart socker. Det är som att dricka sirap, eller honung fast utan någon direkt smak - bara sött. Ja, det går inte riktigt att förklara hur illa det är. Detta har man i alla fall 5 minuter på sig att hinka i sig (33cl - känns som 33liter) och sedan ska man sitta i två timmar och göra så lite som möjligt, (träsmak i r*va är ett faktum) och sedan ännu ett litet stick i fingret för att jämföra. Och sen får man gå hem. Hemskt är det, och jag är väldigt lättat över att det är "done-with". Samt att jag inte kräktes någon av gångerna ^^
 
I tisdags blev det en oväntat runda till Ullared med Tessie, hennes syster Frida och ongarna. Fick köpt en hel del, saker vi behövde till lillasyster, underkläder till hela familjen och annat krims krams. Dessutom blev Julia lite bortskämd med pussel, 2 filmer och en bok. Dock är det ju verkligen ingen plats man bör ta med barn i den åldern till. Stackarn vart ju helt virrig, och kunde inte sova när hon var trött pga. alla människor. När klockan var runt 17 och vi kretsade kring kassorna, nästan redo att betala somnade hon av ren utmattning nästan sittande i vagnen. Jag bäddade dock ner henne på lillasysters skötbädd, med min pläd som kudde och hennes egna filt (gammal) som täcke. Hon sov rätt gott där! :)
Sen var det dags att träffa bm i onsdags. Lämnade av Julia på dagis och traskade sedan bort till sjukhuset. Vi pratade lite om förlossningen och annat. Sedan lyssnade vi på bebis och allt var så bra där så. Hennes hjärtslag låg på 132, lägre än vanligt men hon sov gott efter promenaden jag hade tagit från Julias dagis. Sf kurvan låg på 32 och jag hade gått upp 1kg sen förra besöket. Ligger på +6kg hittills, vilket är skönt. Kanske inte blir så himla mycket mer! Är ju bara 6v kvar till bf :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0