24 september 2012 - Förkylda familjen

 
Jag är verkligen katastrofalt dålig på att blogga! Fast jag har inte jättemycket att blogga om då det inte händer så mycket. Dagarna ser typ likadana ut. Fast nu har vi blivit förkylda, och då blir det ju lite förändringar. Jag sover (ännu) sämre på nättern t.ex. Sov ju inte jättebra innan, när jag "bara" var gravid, heller. Det blir lätt obehagligt och det är svårt att hitta en ställning som känns bra i längra än 10 sekunder. Dessutom får jag liksom vända mig om i etapper. Kan inte ta allt på en gång för då får jag andnöd. :p Detta blir ju dock hundra gånger värre när jag är täppt i näsan och tjock i halsen. Känns som om någon sitter på mig när jag ligger ner. Hoppas på att det inte blir allt för långvarigt! Som vanligt verkar det som att Julia lämnade av sin smitta på mig och därför inte är ett dugg sjuk alls. Hon hostade lite imorgon, men hon har sovit lugnt under natten. Det är bara jag som legat och hostat så jag trodde vattnet skulle gå! Jonny har också börjat visa tecken på sjukdom, lite hosta och nästäppa. Usch, jag gillar inte förkylningar alls! :/
 
I fredags bytte jag vecka igen. Tycker veckorna går fasligt fort nu, och snart ska jag börja fixa ordning allt så det är redo för lillan när hon kommer. När jag väntade Julia väntade jag verkligen in i det sista innan jag fixade allt, men det gjorde inte så mycket. Vagnen köpte vi ca. 2 veckor innan bf, sängen satte vi upp dagen hon var beräknad. Dock kom hon ju 8 dagar sent, så det var ingen panik ^^ Men den här gången vill jag nog ha ordning lite innan. Rensa bland Julias gamla bebiskläder, få fram och bäddat sängen samt fått skötbordet på plats och organiserat. Om två veckor blir det en runda till Ullared för att inskaffa det sista och sen är det bara att vänta. Hoppas jag slipper gå över massa dagar den här gången <3
 
 
Taget igår, v.33+2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0