19 september 2012 - Hösten har stormat in

 
Jag tycker det har gått nästan kusligt fort, den här årstidsväxlingen mellan sommar och höst. Det känns liksom inte ens som det har trappats ner och blivit kallare och kallare. Det gick från att vara strålande sol och sommar en dag, tills höstblåst och isande vindar nästa. Fast jag tror jag känner så varje sommar/höst. Det är liksom som att sensommar inte längre existerar. Tja, allting ska ju gå så fort nuför tiden, så varför inte årstidsväxlingarna?
 
I fredags hade jag gått 32 fulla veckor. Otroligt! Jag kan inte minnas att graviditeten gick så här fort förra gången! Fast då längtade jag mer efter bebisen (Julia). Inte så att jag inte längtar, men jag tänker inte på det lika mycket. Det är fortfarande overkligt på många sätt. Tror kanske det kommer landa i skallen mer när bebissäng, skötbord etc är på plats. Än så länge har vi ju inte ens fått upp en spegel på väggen (katastrof, jag vet!) så jag ser inte ens mig själv varje dag. Så när jag kommer till en spegel så blir reaktionen alltid densamma; "HUA!....Ja just det ja...." ^^
Nej, det är stor skillnad på att vänta första och andra barnet. Jag börjar liksom förstå saker som jag inte förstod förr. Typ när jag frågade min pappa "Vilket var mitt första ord?" eller "Hur gammal var jag när jag tog mina första steg?" Så blev svaret nästan alltid; "Hmm...jaadu jag minns faktiskt inte. Men Andreas...". Ja, för det kommer han ju ihåg eftersom Andreas är första barnet. Om jag då skulle konfrontera honom med det, så skyllde han på att andra barnet inte var lika speciellt. Jag tyckte det var idiotiskt, Att man inte kunde säga att ett av sina barn var mindre speciellt än det andra. Men jag fattar nu att det inte var mig personligen han menade (för alla vet ju hur speciell jag är ^^), utan själva upplevelsen. Allt var inte nytt med andra barnet, utan mer repris. Tyvärr! Jag lovade mig själv att aldrig bli sådan, men här sitter jag och har noll koll på nånting! Skärpning!
 
I början av oktober blir det i alla fall en sväng till Ullared för de sista inköpen. Ska köpa nya nappflaskor, nappar, skedar etc. Samt kompletera med lite nya kläder och kolla på ett babygym jag såg sist jag var där. Har ju det mesta redan, säng, skötbord, vagn, kläder etc. Det har ju legat nerpackat i månader (kläderna i ÅR. Sen Julia använde dem) och väntat på att få lite uppmärksamhet. Så imorgon kommer nog jag och Tessie gå igenom kläderna tillsammans för att se vad som får stanna och vad som är för sunkigt för att låta Lillasyster ärva. ;)
 
 
Magen i fredags, 32 fulla veckor. tycker jag ser större ut irl :S
 
 
 
Lilla Ärtan. Så fin <3
 
 
 
En sån där bild som både värmer och lyser upp de kyliga höstkvällarna <3 Fasters älskade prins. Skulle kunna äta upp dig! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0