27 oktober 2012 - Lördag

Igår bestämdes det att vi, Tessie och jag, skulle en sväng in till Kungsbacka. Hon hade en del ärenden hon skulle uträtta (bl.a. köpa ny spjälsäng till Albins lillebror. Jodå, jag ska minsann bli faster igen! I februari =D) och vi båda behövde skötväskor, och hon hade hittat en väska på Stadium, som visseligen inte stod som skötväska, men såg ut att kunna funka bra ändå. Så vi började på kungsmässan, och lunch! Sen gick vi in på hälsokostbutiken och jag köpte Hallonbladste (nu ska vi sparka igång den här förlossningen!!) Till sist vart det Stadium där vi kollade in väskorna och fattade beslutet att köpa dem. Väl klara i kungsmässan hämtade vi upp sängen, tog vägen via Coop och handlade hem mat och lördagsgodis och sedan bar det av hemmåt. Dock stannade vi till på mammas grav och fixade lite. Hon fick nya ljus, en krans och ett stenhjärta jag tyckte passade fint. Var längesen jag var där, men känner att jag måste bli bättre på det! Behöver inte se så ovårdat ut när man bor (typ) runt hörnet! Så har det inte hänt innan, kommer det bli ett av mina nyårslöften ^^
 
Det var i alla fall en trevlig, rätt lugn dag. Känns som allting sker i slow motion när Julia inte är med. Inte för att jag går i en bubbla eller nåt, men för att jag helt plötsligt har tid att notera saker omkring mig. Annars får jag hålla ögonen på henne och enbart henne för att hon inte ska gå upp i rök och då finns det ju ingen möjlighet att njuta av omgivningen - om det nu är så mycket att njuta av ^^
 
Dock började dagen på ett lite oväntat sätt, när det ringde från "Hemligt nummer". Jag ogillar starkt när jag inte kan se vem det är som ringer och ofta väljer jag att inte svara när det är hemligt eller okänt nummer. Men den här helgen är pappa i tyskland (jobbet) och när han ringer står det just "Hemligt nummer" så jag trodde självklart det var han. Men det var det inte! Fast viktigt var ju samtalet, då det var läkaren som jag träffade på akuten i tisdags. Han berättade att det verkade som att det såg ut som om det kunde vara borrelia i alla fall och att jag måste komma ner igen för att ta ett ryggmärgsprov. Ja, godmorgon, ja! Så på måndag blir det ner till akuten igen för detta, och på ett sätt hoppas jag på att det är det nu. Då kan de ju göra någonting åt det och jag slipper sitta och bara vänta på att det ska försvinna. :/
 
Jag och min tjocka mage! - Samt en helvild Julia ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0