22 oktober 2012 - Aj my eye...

Vänster öga är helt rörigt nu, eftersom jag inte kan blinka och återfukta det automatiskt som man annars gör. Får droppa i "fake-tårar" och blinka med handen som assistans. Blir väldans torrt om jag skulle råka glömma det för länge. Man tänker ju inte på hur ofta man faktiskt blinkar under en dag förrän man märker konsekvenserna om man inte gör det. Svider och bränner! Jag kan inte heller le eller "vifta" på näsborren på vänster sida. Den är numer helt slapp, och det har bara eskalerat de senaste dagarna. Igår kunde jag inte ens tugga middagen då jag inte kan röra på käkarna annat än upp och ner, och man rör dem på många fler sätt när man äter - en annan sak man märker först när man inte kan det!
 
Jag har i alla fall suttit i telefon halva morgonen. Från kl.07 till strax innan 11. Det har varit vårdcentralen, närakuten, pappa, vårdcentralen, min lärare, csn, försäkringskassan och sen vårdcentralen igen. Nu har jag i alla fall blivit godkänt sjukskriven från mina studier den här veckan, utan att missa min utbetalning. Kan ju inte sitta framför datorn längre stunder, därför kan jag inte plugga. Får ont i ögat och spänningar i huvudet. Hur som, nu har jag fått tid hos Vc kl.13:45, så hoppas att jag kan få lite rättsida på saker och ting. Lite besked på vad som sjutton händer med mig!
 
Nu har vi ätit lunch i alla fall, och jag fick tryckt i mig 2 pannkakor. Ungefär vad jag brukar äta, och även om det inte smakade lika gott som annars så är jag rätt nöjd med det. Julia fick dock i sig 3,5! Hon ska alltid vara värst ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0