2 oktober 2012 - Tidig morgon

Jag har varit vaken rätt länge. Vaknade för ca. 1,5 timmarsen för att jag trodde att J hade försovit sig. Så låg på min sida sängen och försökte väcka honom, men undvika att väcka Julia som låg i mitten. Efter ett tag vände jag mig för att skaka liv i honom eftersom han inte reagerade på mina väsande "Jooooonny....", och upptäckte då att han redan gått upp. Fail! Jag kröp då över Julia och la mig på hans sida som på många sätt är den bättre sidan. Dels är det mer plats för att Julia alltid ligger och tycker mot min sida, dels är det mer luft då hans sida är närmare fönstret. Så låg där, och hade massa plats att vända och vrida mig på, samt massa härlig, sval luft som blåste in genom fönstret men jag kunde likförbannat inte somna om! Låg med halvblundade ögon och skrev en mental lista på det som fortfarande behövs fixas innan bebis kommer;
 
- Ståbräda till vagnen
- Blöjor och våtservetter
- Bepanthen och Inotyol
- Amningslinnen samt BH
 
Ja, så mycket mer är det väl egentligen inte. Ska dock få hem sängen, skötbordet och liggdelen till vagnen också så jag kan få ordning på det. Samt tvätta upp alla 50-56-62 kläder efter Julia. Packa BB väskan ska ju också göras, och hade tänkt få gjort det lite tidigare än förra gången - då jag var påväg genom dörren till taxin som väntade på att ta oss till förlossningen. Men det lär jag ju hinna med! :)
 
Nyvaken Julia i morse <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0