28 juni 2012 - Lek i solen

Pga det fina vädret som var under eftermiddagen tyckte jag att bara tanken på att gå in var skamlig. Därför beslöt jag mig för att vi inte skulle göra det, utan stanna ute på gården och leka av oss lite. Eller leka av Julia lite, rättare sagt. Jag var rätt mör efter min långpromenad tidigare!
Julia fick gunga och sprang sedan runt på gården för att hälsa på alla bebisar och hundar som var ute. Egentligen är hon rätt rädd för hundar och vågar aldrig gå hela vägen fram. Men jag är inte rädd för hundar, så det ger mig en orsak till att klappa och gosa med den en stund ^^

Vi hade inte varit ute jättelänge när pappa Jonny kom hem från jobbet. Till Julias förtjusning! Hon är en riktigt mammagris, men när det kommer till att leka och busa är pappa just nu det bättre valet, tycker hon. Och hon har helt rätt! Jag har inte riktigt samma ork och energi till att springa runt och leka jage eller kurragömma etc. Den biten får farsan ta ;) Jag finns där när "kramas-och-gosa-lusten" faller på ^^
Nu har hon i alla fall somnat - för rätt längesen - och jag har hunnit vika in tvätten och ta ett härligt bad. Nu ska jag snygga till mina naglar lite! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0