7 juli 2012 - Vad hände med sovmorgonen, Julia?

Nä, idag blev det minsann ingen sovmorgon. Julia väckte mig klockan 06:40 för att hon behövde kissa. Hon har ju blöja på sig när hon sover, men det är också endaste gången hon skulle använda den. Inte en chans efter hon har vaknat! Hon tycker verkligen inte om den längre, men just på natten är det fortfarande nödvändigt att hon har det. Hon vaknar dock torr 4/7 nätter, så det går åt rätt håll. Men för att jag ska våga ta av blöjan ska hon antingen vakna torr 7/7 nätter, eller sova i ett badkar! ...kanske inte var en dum idé...? ^^
Hon ville upp och åka på sin sparkcykel innan 07 en lördagmorgon. Vilket hon naturligtvis inte fick lov att gör, för en så länge bor vi i lägenhet. Världens mest lyhörda lägenhet dessutom! Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om grannarna under, de är inte direkt trevliga människor (det finns ju en orsak till att vi flyttar), men det finns ju regler som ska följas!
Det var varmt inatt, och jag är en sån där person som verkligen inte kan sova (-eller somna) utan täcke! Inte jättepraktiskt under de varma månaderna. Men när jag till slut hade somnat så sov jag gott tills Julia väckte mig  - alldeles för tidigt, som sagt -. Idag vet jag inte riktigt vad som ska hända, men jag hoppas på att det blir uppehåll så vi kan gå ut och Julia kan leka med sin sparkcykel. Vill ta massa kort! :) Efter lunch, kanske. Bra sätt att hålla henne vaken och sysselsatt då hon egentligen brukar sova.



Julia tyckte också det var varmt inatt. Hon hade slitit av sig både täcke och blöja! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0