6 juli 2012 - Sommarlov!

Blev aldrig tillfälle att sätta sig ner igen, förrän sent på kvällen och då var jag alldeles för trött. Därför blev det inga fler inlägg igår! Nu när vi försöker vänja Julia av med middagsvilan hänger det så mycket på mig att hålla henne sysselsatt och aktiv för att hon inte ska sätta sig ner och somna. Jag hade med mig lite gifflar, MER och en banan igår som vi satt nere på gården och åt när vi kommit hem från dagis. Firade att det var sommarlov lite. Sedan sparkade vi boll och gungade i någon timme innan vi var tvungna att gå upp till lägenhetet pga. en liten flickas naturbehov. Hon fick bada medan jag diskade och sedan skulle jag laga mat. Plockade då fram papper och pennor så hon fick sitta och rita. Vid den här tiden var jag på väg att slänga in handduken då hon bara gnällde på allt. Men enveten som svinskit (som pappa brukar säga) gjorde jag inte det förstår. Jag vill bara att vi kommer förbi middagen, sen är det Ok om hon somnar. Men det gjorde hon inte! Hon satt vaken till efter klockan åtta utan att däcka. Fattar inte hur! Dock somnade hon rätt fort när vi väl la oss och läste i hennes säng.

Ja, sommarlov=sovmorgon, och det är något Julia utnyttjar idag! Hon sover fortfarande. Jag vaknade första gången vid 06 när Jonnys väckarklocka ringde. Sedan 40 minuter senare då han skulle be mig om en tjänst. Sen var jag illa tvungen att gå upp och kissa, och sedan är det liksom kört. Om jag varit uppe ur sängen kan jag inte somna om igen. Så jag sitter i soffan och väntar på att "The Talk" ska börja på Sjuan. ^^



Min fina skrutta igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0