4 juli 2012 - Onsdag

Idag är det onsdag och Julias sista vecka på dagis innan sommarlovet är redan halvvägs igenom. Känns så tråkigt att varken Jonny eller jag har någon direkt semester det här året så vi kan göra något roligt med henne. Morfar har lovat försöka komma ner ett par dagar under sin semester och ta med henne någonstans för att hon ska få lite stimulans. Och jag kommer ju inte plugga 24/7. Kommer ta någon dag då och då, när jag känner att jag har råd, och försöka hitta på något med henne. Det är ju trots allt sommar!
Drömde en skum dröm inatt. Eller ja, mycket av det var skumt, men annat var helt realistiskt. T.ex. att jag åt en chokladbiskvi! Jag älskar chokladbisvier och allt annat med choklad. Och allt annat godis också! Jag är en riktigt godisgris. Alltså, en RIKTIG godisgris! Men nu under graviditeten försöker jag hålla mig ifrån att äta så mycket sötsaker. Det ska man ju egentligen alltid göra, men det blir ju annorlunda när man har ansvaret för en annan person, som dessutom är ens lilla bebis. Det jag äter får ju hon också, och hon kan ju inte peta bort det hon inte vill ha. Så jag kände mig ganska besviken på mig själv i drömmen när jag åt den här biskvien, men åh så nöjd jag blev när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm! :D

Igår sprattlade och sparkade vårt lilla Gryn så mycket att det kändes som hon var påväg ut! Jag la min hand på magen, strax bredvid naveln, och hon slog emot flera gånger. Mysigt, men samtidigt lite läskigt. I alla fall när man tänker tillbaka på "Alien" filmerna. Förväntade mig nästan att min mage skulle slitas upp och något stort, svart, äckligt skulle krypa ut (Tack brorsan, för att du visade den filmen...). Men mest är det mysigt, och väldigt lättande att flera gånger om dagen bli påmind om att hon mår bra där inne ♥

Idag har jag tyvärr ingen nytagen bild, så det får bli en "begagnad" ^^



1/4 2010 - Julias 3 månadersdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0