4 juli 2012 - Brist på ämnen

Har inte blivit något mer inlägg idag av den enkla anledningen att jag inte haft någonting att skriva om! Men nu är ju dagen nästan slut och har samlat på mig fler timmar med Jullan, och då händer det ju alltid något spännande ^^ Vi har idag testat hur det går utan hennes middagsvila. Hon har inte velat somna i tid de senaste nätterna och på dagis säger de att hon är så pigg så hon kanske egentligen inte behöver det. Dessutom har hon bara fått sova 30 minuter de senaste månaderna, för annars har kvällarna varit helt körda.
Det har i alla fall gått...över förväntan! Hon har inte gapat, skrikit och gråtit hela eftermiddagen, vilket jag var beredd på. Dock somnade hon så fort vi kom innanför dörren, men vaknade lika fort när jag frågade henne om hon ville gå ut och leka. För det ville hon ju! Så vi var ute i dryga 1½ timme innan vi var tvungna att ta oss in för att äta middag. Men jag vågade inte låta Julia sätta sig i soffan medan jag lagade maten, så hon fick bada under tiden. Det tycker hon är rolig, och dessutom var hon svettig och lortig. Så det var behövligt också! Efter maten borstade vi hennes tänder och tog på en blöja och la oss tillrätta i soffan och tittade på Bullerbyn. Jag trodde hon skulle däcka direkt, men det dröjde faktist runt 40 minuter innan hon somnade, vilket betyder att hon somnade runt 19. Samma tid som varje kväll. Så kanske hon inte behöver middagsvilan ändå? Får berätta om resultatet för personalen på dagis imorgon och se vad de anser! ^^



Trött tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0