3 juli 2012 - Längtar!

Jag längtar så tills jag kan börja sortera, rensa, tvätta och vika alla bebiskläder vi har liggande. Känns liksom ingen idé att göra det innan flytten. Vad är det för mening att tvätta och vika kläder om de bara ska ner i kartonger igen, liksom? Så jag får så snällt vänta! Nu är det ju bara dryga månaden kvar tills flytten sker, och tills dess borde jag ju kunna hålla mig. Tycker man ^^
Tycker det är skönt faktiskt, att det blir en flicka till, så alla de söta klänningar och bodys som jag klämde in Julia i även när hon växt ur dem bara för de var så söta, kan återvändas igen. Jag var ju inne i en riktig "think-pink"-fas när jag var gravid med Julia och efter hon föddes. Har ju inte riktigt varit en "rosa flicka" direkt innan det. Kanske när jag var liten, och inte hade någon kontroll av vad som sattes på mig, men inte efter det. Så köpte massa rosa, gulligullkläder och fast det nu är mycket tal om att pojkar visst kan använda rosa kjolar etc, så är jag lite för traditionell för det. Inte för att flickor måste ha rosa klänningar, och pojkar måste ha blåa byxor med tuffa bilmotiv. Men det finns gränser!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0