20 juli 2012 - MVC

Efter lunch var det snabb påklädning, tandborstning samt muntvättning (Julia) som gällde och sen ut och påbörja promenaden mot sjukhuset och MVC. Jag valde att gå i någolunda god tid för att jag skulle slippa stressa samt kunna stanna och ta en paus om jag skulle känna att det behövdes. Och stannade gjorde vi ett flertal gången, men majoriteten av dem var det pga. Julia ville ha något: Dricka, vindruvor etc. Detta till trots kom vi fram i bra tid och Julia hann gå lös bland leksakerna i väntrummet en stund innan vi blev inkallade av Bm. Hon fick plocka med sig lite leksaker för att ha något att sysselsätta sig med under tiden, och hon var så duktig så! Satt och lekte med sakerna medan jag och Bm pratade om tankar som eventuellt uppstått den senaste 1,5 månaden, samt om hur jag mår. Jag berättade att jag trodde jag fått foglossning, men när jag förklarade för henne hur smärtorna kom förklarade hon att det troligen var ligamentsmärtor. Vid bäckensmärtor gör det ont när man går, men för mig känns det rätt bra under tiden jag går. Det är när jag slappnar av det värker. Så nu vet jag det! Hon sa också att det brukade kunna värka i några veckor, men att det sedan går över. Skönt!

Sen var det blodprov, vilket jag inte gillar alls, och det blir inte bättre av att jag är så jätte svårstucken att det får sticka mig överallt flera gånger för att hitta en ven som inte smiter undan. Men idag gick det riktigt bra! På första försöket rann det ordentligt, och jag - som absolut inte tittar! - hörde hur det skvalpade i röret, som i toaletten när man är riktigt kissenödig. Så jag bad Julia prata med mig, för att slippa höra det. Hon satt i mitt knä och tittade intressant på, med munnen på glänt. Och till sist det roligaste, då fick vi lyssna på lillasysters hjärta. Första gången detta görs, så jag var lite spänd och nervös, samtidigt som jag var rätt säker på att allt var i sin ordning eftersom jag känner henne varje dag, och hon är överallt samtidigt, hela tiden. Nästan! Och allt lät så bra det kan låta, ungefär. Jättefina och jämna hjärtslag! =D



Påväg mot Bm, Julia charmade alla tanterna som satt på sina balkonger och njöt av det fina vädret. Hörde dem skratta och "Awww" - a lång väg ^^




Påväg hem igen, Julia däckade framlutat i vagnen och direkt under solen. Tror hon tyckte om att det var lite solsken hon också! Jag lät henne sova en halvtimme. Är ju trots allt sommarlov och det betyder troligen sovmorgon imorgon ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0