20 juli 2012 - Margareta-dagen

Idag är det Margareta-dagen, vilket brukade vara lite som en mindre högtid hos oss för kanske 15 årsen. När både mamma och farmor levde. De hette båda två Margareta i mellannamn, därför fick jag också heta det. Så varje 20 juli aka. Margareta-dagen var jag och mamma och hälsade på farmor och farfar, som då det begav sig spenderade somrarna i stugan i Frillesås, bara "runt hörnet" från Åsa där vi bodde. Det firades med bakelser och kakor och var en speciell dag. Numer är det bara jag kvar av oss som brukade fira det, så det firas inte så mycket längre. Men visst skänker jag både mamma och farmor en speciell tanke idag <3
Julia heter inte Margareta, utan Elisabeth istället vilket är efter min mamma. Hennes andra mellannamn. Jag har alltid trott att jag skulle döpa min första dotter till Peggie i mellannamn, eftersom det var mammas namn. Men det känns inte möjligt. Det är mammas namn, och det är så det är. Har aldrig träffat någon vid det namnet innan, så det är lite som om mamma var den enda i hela världen med just det namnet och den stavningen. Så det fick bli Elisabeth istället. Kommer även döpa lillasyster till Elisabeth i mellannamn, så får vi införa Elisabeth-dagen istället! ^^

Idag blev det lite sovmorgon, till 08:30 och frukosten blev därför senare också. Men det är ju sommarlov! :) Vi ska snart ta på oss och promenera bort till affären för att köpa hem lunchmat, och efter lunchen börja göra oss iordning för MVC-besöket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0