19 december 2012 - Onsdagsnöjen

Idag "fyller" Linnsan 5 hela veckor, och det firaade hon att bajsa. Två gånger! Första gången sen i fredagsmorse, och vad jag har gått och väntat på det. Även om hon inte har verkat störd av bristen på bajsblöjor och det faktiskt inte är särskilt ovanligt hos helammande barn, så har jag känt en viss oro över det. Så det var nära inpå halleluja-sång och fyverkerier när jag idag öppnade blöjan och möttes av det där bekanta kladdet. Även när hon fortsatte bajsa utan blöja kunde jag inte sluta känna glädje. Det är ju löjligt egentligen hur larvig man blir över konstiga saker när man får barn. Jag menar, hur många utan barn kan förstå glädjen man kan känna av en blöja fylld med gul, geggig avföring? ^^
 
Dagen har dock inte bjudit på något mer oväntat. Det har städats inför julen. Dock inte klar än på långa vägar, men det kommer ju en helg också! Dessutom är det bara pappa, Andreas, Tessie och Albin som kommer, så om inte huset blänker till den grad att man kan spegla sig i golvet, så är det ingen som direkt bryr sig. Och skönt är väl det, för med all såpa i världen skulle jag aldrig lyckats få det här golvet spegelblankt! ^^
Julias hosta har varit någolunda bättre under dagen. Hon har fått några attacker, men inte alls lika illa som i förrgår. Hon klarade till och med natten med bara en dos hostmedicin. Jag försökte övertala henne att ta en till när hon vaknade vid 22, men hon vägrade. Hon tyckte den nya hostmedicinen var "blä". Får se hur det blir ikväll.
 
Nu sitter Jonny och tittar på film på Tv:n. Julia kollar på "Dora" på Jonnys dator och jag sitter här, vid min dator, och...fördriver tiden ^^ Familjenöjen såhär på onsdagskvällen =p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0