18 december 2012 - Förklaringar

Dagen efter vi kom hem från BB med Linn vaknade Julia med en sån där mysig höstförkylning! Vi som hade klarat oss i stort sätt hela hösten - eftersom hon knappt varit på dagis. Det hade hon inte nu heller, men på något sätt hade de förbannade virusen letat sig fram till henne i alla fall. Jag fick ångest i alla fall, och funderade på att ringa till BB och fråga om jag fick komma tillbaka. ^^ Den här förkylningen har i alla fall inte släppt sen dess. Det verkar som hon varit bättre vissa dagar, men sen har det kommit tillbaka typ tusenfalt någon dag senare. Igår nådde det väl sin topp, då hon hostade konstant i typ 12 timmar! Började strax efter lunch, då hon la sig på soffan för att sova en stund. Hon hade precis somnat när hon fick en hostattack. Hon försökte dricka för att lugna det, men det hjälptes inte - upp kom hela lunchen, först på vardagsrumsbordet och sen på toaletten!
 
För att förkorta historien skedde detta två gånger till under kvällen. Inte lika mycket dock, eftersom hon inte hade ätit precis innan. Men jag ringde till Vc idag på morgonen och fick en tid innan lunch. Tog inte så lång tid innan läkaren kommit fram till att det är luftrörskatarr, bronkit. Uppenbarligen är det ju inte så illa som det låter, men illa låter det! Jag fick en klump i magen när han sa det, men han lugnade mig snart genom att berätta att det inte är sällan vanligt virus vandrar ner så man får detta, och det är absolut inget farligt, även om det låter som hon är påväg att hosta lungorna ur sig. Jotack! Vi fick en lite starkare hostmedicin som förhoppningsvis kan underlätta för hene på natten. Hon behöver ju sova, stackarn! Nu vågar hon ju inte sova på dagen heller, eftersom hon kräktes igår...suck!  Har i alla fall fått en förklaring till varför hennes aptit varit så kraftigt försämrad den senaste tiden. Jag trodde det var någon uppmärksamhetsgrej, att hon inte tyckte jag gav henne tillräckligt med uppmärksamhet. Men hon har ju haft ont och det har varit jobbigt för henne! Inte för att jag är glad över att hon har ont, men jag är glad att det inte var jag som orsakat det...
Jaja, det självläker inom en månad, så Julia kommer få fira jul med detta! Tur att det kommer bli en lugn julafton och att det inte smittar!
 
Linns nästäppa är dock klart förbättrad, yees!! (Peppa, peppa) Men en annan har gått med magkatarr hela jäkla dagen... suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0