17 december 2012 - Danföredanföredanföredanföredanföredan före DOPPAREDAN!

En vecka kvar till julafton, och man märker att Julia än så länge inte har något som helst begrepp om tiden. För hade hon haft det hade hon varit mycket mindre lugn än vad hon är, och tjötat hål i skallen på mig. Det var hon iofs på god väg att göra igår då hon råkade få syn på vårat julklappsgömställe. Större delen av dagen frågade hon om alla paketen var hennes och att hon ville ha dem. Jag sa: "Då måste du vara snäll *klapp klapp* Och vänta tills julaftons kväll". Nä, det sa jag inte, men jag sa att hon fick vänta till julafton. Det gillade hon inte! Men nu verkar hon ha glömt av dem, eller slutat tänka på dem i alla fall. =)
 
När pappa J kommer hem idag tror jag att jag och Jullan ska baka lite pepparkakor. Morfar har nämligen köpt både deg och formar till oss och han lämnar dem till J på väg till jobbet i eftermiddag. Och imorgon tror jag det blir en promenad för Linnsan och mig ner till centrum och handlar hem de ingredienser som fattas till att baka lussekatter. Har jag inte gjort sen innan Julia föddes, så det är faniken på tiden, tycker jag! :) Inte bara för att jag är så sugen på det ^^ De sista julklapparna ska inhandlas också, men det blir i slutet av veckan! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0