13 december 2012 - Lucia

Idag är det Lucia, om någon har missat det. Julia har också namnsdag. Hon heter ju faktiskt Lucia i mellannamn, efter sin farmor. <3 Vi har dock inte firat den speciellt alls. Igår var vi dock och fikade på dagis hela familjen. De har ju inte luciatåg på dagis, då barnen på avdelningen är såpass små att det inte skulle vara någon ide. Luciakronorna och stjärngossestrutarna skulle flyga och ungarna skulle stå och grina efter sina föräldrar och hellre vilja vara hos dem. Tveksamt om Julia skulle göra det sistnämnda! Det första är dock en garanti!
 
Vi fikade i alla fall, lussebullar och pepparkakor bjöds det på, och massa prat med andra föräldrar. Särskilt en annan mamma som, precis som jag, nyligen fick sin andra dotter (dessutom heter den äldsta också Julia!) Trevligt att byta lite erfarenheter!
När vi kände oss nöjda och gick mot hållplatsen upptäckte vi att bussen vi skulle ta hade blivit inställd, så vi skulle få vänta över en timme i kylan. Jag vägrade såklart, då jag avskyr att frysa och inte har någon bra vinterjacka. Så vi gick och satte oss på pizzerian och åt middag! =)

Vid 20 tiden var vi hemma och då var det i säng med storbarnet och sedan väntade ett par timmars magknip från lillbarnet. Tycker så synd om henne när magen krånglar! Det enda som hjälper är att jag har henne på axeln och liksom studsar. Inte så farligt, om man inte är trött som ett vrak! Hur som, till slut somnade hon på mig och fick ligga kvar där tills storasyster kom in vid 01:30!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0