11 december 2012 - Liten snorunge

Denna nästäppa som Linnsan dragit på sig (eller fått slängd på sig av en, välmenande men lite närgången, storasyster) är något av det mest segdragna jag har varit med om. På fler än ett sätt! Dels så verkar det aldrig vilja försvinna och dels så är det som kommer ur näsan när jag använder nässugen väldigt segt! Tycker synd om lillan som har svårt att sova vissa gånger pga det. Droppar i koksaltlösning och bröstmjölk för fullt, och nässugen går varm här hemma. Allt för att underlätta det för henne. Men mamman sover mindre än för en veckasen! Sover så himla lätt, så vaknar vid minsta ljud. Vilket känns rätt bra! Vill gärna vakna när hon har det jobbigt pga nästäppan.
 
Idag har det inte hänt mycket! J var ledig från skolan, men åkte ändå in för att lämna Jullan i morse. Hon behöver umgås lite med barn i sin egen ålder och leka av sig. Två dagar i veckan är egentligen alldeles för lite, men det är den enda lösningen just nu. Öppna förskolan, kanske, men på något sätt känns det mer som ett bacillbad än vad hennes dagis gör! Antagligen något som sitter i skallen på mig eftersom det var där Julia drog på sig kräksjukan för två vintrarsen! Vill aldrig(!) ha det hemma igen, även om det nog kan vara svårt att undvika. *Peppa, peppa*
 
Imorgon däremot händer det grejer, då jag först ska vara på BVC för läkarbesök runt 11. Sedan är det luciafirande på dagis, men precis som förra året är det inget luciatåg, utan fika, prat och sånger barn och föräldrar tillsammans. Mysigt! Köpte glitter till Jullan att ha i håret <3 Kommer bli första gången jag åker buss med Linn! *Scaaary!!* ^^

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Maria! Har nog inte grattat till er nyaste familjemedlem - så stort grattis och all lycka framöver!
Kramar från Jossans mamma

Svar: Hej! Tack så mycket! Det kan behövas ;)Kram
Mamma M

2012-12-12 @ 00:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0