1 december 2012 - Anpassningstid

Jag har inte haft lust, ork, tid att blogga sen Linn kom. Vi har jobbat på att anpassa oss efter vår nya familjkonstruktion, och jag kan, med facit i hand, konstatera att det är så mycket mer komplicerat att ta hem en liten bebis till en storasyster än vad det är att ta hem en bebis bara till sig själv.
Det har varit rätt dramatiskt för Julia vissa gånger, och utbrotten hon har fått har inte varit nådiga. Tack och lov aldrig på lillasyster, som hon avgudar! Nej, det är jag och Jonny som får ta skiten. Men det får vi väl leva med, det är ju trots allt vårat "fel" ^^ Men nu har vi varit hemma i 2 veckor och det börjar släppa. Rutiner börjar komma och Julia börjar acceptera att mamma inte kan ge henne samma konstanta uppmärksamhet som hon kunde göra förr. Hon har dessutom börjat inse att pappa funkar helt okej till mycket också. Han kan till och med vara roligare än morsan ibland! :) Så vi jobbar vidare på det och Jonny tar med sig Julia för att komma hemifrån och hitta på lite roliga saker. Är ju inte rättvist att hon ska sitta hemma med mig, som är så bunden och tråkig, hela dagarna! :p
 
1 december idag! Albin fyller 1 på måndag, helt otroligt! Han föddes ju igår...? ^^ Idag är det i alla fall släktkalas. Nästa helg är det barnkalas, och eftersom vi är både släkt och barn får vi komma på båda kalasen! =D Dessutom är det bara 1 månad kvar tills Julia fyller 3 år. Min stora lilla tjej <3 Är väl dags att börja förbereda lite barnkalas här också! Idag är det ju också mammas födelsedag. Hon skulle ha fyllt 59 idag om hon hade levat.
 
<3 Grattis mamma, vi saknar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0