31 augusti 2012 - Det hickas

Idag har varit en rätt lugn dag. När Julia väckte mig runt 09 imorse var jag rätt trött och rätt omotiverad att ta tag i nåt alls. Så vi hade en mycket lugn morgon, framför Tv och dator. Efter lunchen åkte vi med Tessie och Albin till Willys och gjorde den "veckliga" matshoppingen. Dock så har det inte gått åt så mycket mat de här två veckorna då Jonny inte varit hemma så vi hade fortfarande en hel del kvar. Därför fick jag bara komplettera med lite mjölk och bröd etc. Sen blev det ju lite annat, inte livsnödvändigt, också. ^^ Julia somnade på vägen hem så jag bar in henne till soffan. Hon vaknade på vägen men somnade om rätt fort och sov någon timme, cirka. Sedan blev det tidig middag och tvättvikning, tvätthängning, tvättning och till sist dusch! Behövligt! När vi var rena och luktade gott ropade Andreas att kaffet var på gång, så vi tog med oss kaffebrödet jag hade köpt och gick över. Julia hade hunnit bli hungrig igen utav allt knegande så jag gräddade en våffla till henne som vi tog med oss, och den åt hon upp rätt fort. Bulle på det sen, jag är förundrad över att hon inte springer på väggarna fortfarande. Men när vi kom hem (efter att ha tryckt i oss ganska mycket popcorn också) somnade hon rätt fort och ligger nu och sussar så sött. =)
 
Idag är det fredag, vilket innebär att jag byter vecka. Har nu gått 30 hela veckor, vilket är helt otroligt! Det går så fantastiskt fort. Har bara 10 veckor kvar nu (+ några dagar, med all säkerhet) innan vår lilla plutta kommer. Det är så annorlunda med andra graviditeten än första. Jag, som andrabarn, har ofta fått höra det råa, ärliga, att när andra barnet kommer så är det inte lika speciellt som när det första gör det. Jag har såklart tyckt att detta är hemskt och antagit att det inte alls har med att göra vilket barn i ordningen det är, utan bara att föräldrarna är iskalla! Men jag fattar nu. Med Julia var jag så himla engagerad och insatt i graviditeten och hade stenkoll på allt. Men nu. När någon frågar mig i vilken vecka jag är så får jag nästan tänka efter lite. Och jag glömmer nästan av mig ibland, att jag är gravid. Det är jättekonstigt! Men jag ser fram emot att få träffa den lilla därinne! Och snart ska jag börja rensa bebiskläder, och tvätta upp och vika i lådor, få ner säng, skötbord och liggdelen till vagnen samt åka till ullared och komplettera med några plagg samt inskaffa nya nappflaskor och nappar och allt jag kommer behöva! Hon ska ju inte behöva ärva precis allt! ^^
 
Min tjocka, goa, sprattlande mage <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0