30 augusti 2012 - Snart imorgon

Nu är det inte långt kvar av den här dagen! Bara ca. 25 minuter! Jag är vaken alldeles för sent, med andra ord. Men Julia somnade sent idag pga en väldigt lång middagsvila på dryga 2,5 timmar idag. Hon var så himla trött och jag hade inte mage att väcka henne. Dessutom hoppas jag på lite sovmorgon imorgon ^^
Hur som! När Julia vaknat efter sin evighetsvila fortsatte röjandet av undervåningen. Vi vek ren, torr tvätt, hängde upp ren, blöt tvätt samt satte igång en ny maskin. Sedan sorterade jag resten av smutstvätten så det numer ligger sorterat i mörk 40, ljus 40, färgat och 60. Praktiskt! Sedan fick jag möblerat om lite i hallen så det blir mindre bökigt att ta sig in i skoskåpen (jag avskyr bök! Enkelt och smidigt ska det vara) och till sist dammsög jag hela undervåningen samt skakade mattorna. Kändes skönt att få det mesta gjort! Imorgon väntar ny tvätt att vika, ny tvätt att hänga och en hel övervåning att städa. Dock är ju den inte hälften så lortig eftersom vi väldigt sällan håller till där. Vi sover där, och Julia har sin "lekhall", alltså rummet när man precis kommer upp. Men hon är inte där själv längre stunder. Hon är alldeles för sällskapssjuk! Dock ska vi fixa en dvd så hon kan ha sin filmhörna där. "Soffa" finns redan på plats, i form av hennes första "riktiga" säng. Vill bara köpa en till ribbotten till den så Jullan slipper trilla ner i golvet när hon sitter i den ^^
 
Vi var ialla fall klar med städningen efter 17 och då började mattankarna dyka upp. Vissa dagar hatar jag det här med att man måste äta. En sak var ju när man var själv, då var det inget tvång som det är nu. I tonåren kunde jag utan problem äta ett par mackor till middag om jag inte kände för att laga mat, men när man har barn har man ju inte det valet. Julia och Lillasyster måste ju få riktig mat oavsett om jag känner för att fixa det eller inte. Men idag var jag i alla fall sugen på tacos, så det bestämde jag skulle stå på menyn! Bjöd även in Tessie så hon kom över också. Efter maten förflyttade vi oss hem till henne och Albin där han fick gröt och sedan sussa, då han var jättetrött, lillplutten! När Tessie nattade Binbin satte jag och Julia igång att baka chokladbollar - vilket Julia inte tycker är roligt! Hon ogillar starkt att vara kladdig och ville helst tvätta av sig stup i kvarten när vi skulle blanda och rulla. Tyckte då det var bättre om hon undvek att peta i kletet och titta på TV så länge! Hon fick hjälpa till att äta upp dem istället! ^^
Nu sover hon i alla fall, såklart. Ligger här och småsnarkar bredvid mig. vilket gör mig rätt sömnig också. Så jag ska slänga in handduken jag med! Godnatt, hörrni!
 
2 år gammal bild <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0