29 september 2011 - Och dagen fortsätter...

Julia vaknade inte innan klockan 8 så jag fick gå och väcka henne. När jag kom in låg hon mitt i sängen med båda händerna under huvudet och snarkade gott. Kände mig nästan lite ond som väckte henne, men hon tog inte illa upp. Tvärtom! Det är så enkelt och smärtfritt att väcka henne att man nästan kan tro att hon sover räv. Jag viskade hennes namn och klappade henne lite försiktigt över magen. Hon slog upp ögonen, sträckte lite på sig och sedan var det full fart - allt inom loppet av 3 sekunder! Hon fick frukost, ny blöja och kläder. När vi sedan borstat tänderna tog vi på oss ytterkläderna och traskade bort mot dagis. Jag tänkte att Julia skulle gå själv eftersom det ligger så nära, men den planen fick jag stryka så fort jag öppnade porten! Där stod sopbilen och förde ett himla liv, och min lilla fegis blev väldans. Så det blev till att bära nästan hela vägen ^^

När jag kom hem klädde J på sig och så gick vi och handlade. Det är lite svårt att gå och handla med Julia ibland, eftersom vi då bara har ett par händer som kan bära. De andra paret måste ju köra vagnen, så vi brukar inte få hem så mycket. Så idag, när vi hade båda paren händer, passade vi på att köpa hem lite större och dyngre saker. När vi var några portar hemifrån sprack dock två påsar och vi stod länge och skrattade åt kaoset, men till slut fick vi med oss allt hem. Vi åt en snabb, tidig lunch och tog på oss igen för att gå till Js möte. Dock var det ett lite "privat" möte, så jag skulle helst inte följa med in. Så jag gick hem igen, och här är jag nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0