27 september 2011 - Städmani på kvällskvisten

Som alltid när jag börjar med något, i det här fallet disken, slutar det med så mycket mer, i det är fallet undanplockning av leksaker+kläder, sängbäddning, dammsugning och golvtorkning. Det är så jag har spenderat de senaste timmarna. Förutom ett litet break för blöjbyte, när Anna kom för att hämta posten och när Julia åt middag. Annars har jag bara städat och städat. Konstigt nog så går det mycket fortare att städa den här lägenheten på ca. 80kvm än vad det tog att städa lägenheten i Kortedala, som bara var på 52. Trivs nog bättre i den här! :) Och sen är det ju mest Julias saker som ligger och stökar till det här. Hon har en tendens att hämta ut massa leksaker (eller likksakkerr, som hon säger. Med franskt uttal ^^) från sitt rum och lägger det runt om i lägenheten. Hon sprider kanske ut sitt revir? Har ju hört att barn och hundar är lika...:p

Nu sitter vi i soffan och tar det lugnt ett tag innan det är dags för ärtan att gå och lägga sig. Hoppas på att hon somnar fort ikväll. Vilket hon naturligtvis inte kommer göra eftersom jag hoppas på det. Man ska aldrig hoppas! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0