26 september 2011 - Kvalitetstid med familjen

Uscha vad trött jag var hela dagen igår. Efter lunch, när Julia låg och sov, däckade jag på soffan framför  "Månprinsessan" utan att jag fattade det själv. Vaknade efter 20 minuter av att jag hörde Julia gråta. Men det var lika bra. Visst är det mysigt att sova middag, men inte lika mysigt att inte kunna sova på kvällen. Fast det har jag inte haft några som helst problem med på länge nu! ^^
Hur som helst ställde jag inte väckarklockan till idag. Brukar alltid göra det oavsett om vi har något planerat eller inte. Klockan 07 ska vi vara uppe! Men jag kände att vi alla behövde sova ut idag. Julia väckte mig vid 08.30 och då gick vi upp och åt frukost. Hade en rätt lugn morgon här med lite städ och sortering. Efter lunch klädde vi på oss och tog en rätt lång promenad till "Kicken", där jag skulle presentera J. Det var ett snabbt möte och kanske 10 minuter senare var vi ute igen. Jag behövde köpa nya skor så vi åkte till Hede för att ta en titt på Skopunkten. Jag hittade ett par till mig och fick även köpt ett par innetofflor till Jullan att ha på dagis. Sedan strövandrade och fönstershoppade vi lite inne på Freeport innan det var dags att åka hemåt.

Tur hade vi för rätt omedelbart efter att vi stängt dörren om oss öppnade himlen sig och regner öste ner. Hade ju inte varit det bästa att utsätta lilla sjuklingen för. Fast så jättesjuk är hon ju inte. På dagen märker man knappt ens av det, bara lite hosta till och från. Men på kvällen är det jobbigt då slemmet samlas och det blir tungt för henne. Imorgon ska jag till apoteket för och inhandla lite nödvändigheter som försvann i flytten, febertermometer och febernedsättare. Ska också hitta något bra slemlösande som hon kan ta på kvällen så det inte blir så tjockt. Hoppas det inte blir värre! Nu ska jag i alla fall snart gå och lägga mig och kramas med trollungen som fått ligga i mammas säng hela kvällen. Dels för luftens skull men också för att hon kommer högre med huvudet där.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0