23 september 2011 - Julia snarkar

Nu ligger ärtan och sover. Låter verkligen på henne som det är någon förkylning på gång! Hennes näsa rann när jag kom hem och J berättade att hon knappt velat äta något under hela dagen, och dessutom hostat en del. Nu när hon somnade hörde jag att det lät lite tungt när hon andades, precis som när man är täppt i näsan. Kanske ska låta bli att flytta över henne till sin egen säng och låta henne ligga där hon ligger. Dels för att luften är bättre i vårat rum. Fönstret i hennes eget är trasigt så man kan inte öppna det lite, bara på vid gavel och det blir ju alldeles för kallt + att det är fredagkväll = MASSA oljud från parkeringen utanför. Sen sover hon kanske hela natten utan avbrott om hon får ligga inne hos oss, och det gör ju väldigt mycket när man är förkyld - vila är det bästa botemedlet! Dessutom känner jag så himla mycket för att krypa ner och mysa med henne när jag ska sova ^^ (Vilket kommer ske relativt snart, känner jag. Är himlans trött!)

Jag tänkte jag ska försöka mig på att kolla på en film. Jag och J gjorde det igårkväll också, men jag somnade efter halva med J:s lår som huvudkudde, när klockan var ca. 21:30. Då skickade han in mig till sängen, och jag tog mig dit och somnade om på två röda - om ens det. Var helt okontaktbar efter det! Inte ens när Julia började storgråta vaknade jag, vilket är konstigt. Jag brukar typ vakna bara av det djupa andetaget innan hon börjar skrika, men på senaste tiden, om jag sover och J är vaken, sover jag igenom det. Tror jag är mer avslappnad eftersom jag inte längre är den enda med ansvaret. Äntligen! Tills nu, oavsett om J varit där eller inte, har jag varit på helspänn och vaknat av minsta gnäll från Julias sida. :p

Ne, nu blir det till att slappa! :)



- J och en 1 dag gammal Julia -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0