21 september 2011 - Laddar

Efter mötet fick jag praktiskt taget springa till busshållplatsen för att hinna med bussen ner till Åsa. Jag var framme i god tid och hämtade nyckeln och gick sedan in i syslöjdssalen för att "förbereda" lite inför klassen. Läsa igenom eventuella instruktioner som ord. lärare lämnat. Idag fanns det dock ingen sådan, men hon kom inspringande lite snabbt för att "sätta igång" eleverna. Sedan jobbade de på rätt självständigt, som tur var. Jag kan ju inte sy :s Dock fick de sluta 10 min innan eftersom jag ville slippa vänta i 57 minuter på bussen. Dessutom ville jag prata med de på dagis lite och därför behövde jag ju följa med och hämta henne.

Även idag hade vi lite problem att få med Julia hem. Vissa barn gråter när de lämnas på dagis, andra när de hämtas. Fast det är ju skönt att hon trivs. :) Hon har fått massa kompisar, spec. 2 små pojkar som kom framspringande till både mig och J när vi kom. Den ena höll i ett platslejon och den andra en gummikrokodil som de gärna ville visa upp. Så söta! :)
Till slut fick vi med oss vår tös, och satte henne i vagnen för att gå och handla, vilket gick förvånandsvärt bra idag. Hon brukar skrika som en stucken gris när vi försöker sätta henne i vagnen, men idag, som sagt, satte hon sig lugnt och slappnade av lite.

Det tog ett tag att handla eftersom vi inte riktigt kunde komma överens om vad vi skulle äta till middag. När vi väl valt och betalat skyndade vi hem där J satte igång med maten direkt. Blev rätt tidig middag eftersom han skulle iväg. Julia fick hoppa i badet direkt efter maten eftersom hela hon var täckt med mat osv. Medan hon satt och lekte i vattnet fixade jag disken. Eftersom vi har en dörr mellan köket och badrummet kan hon sitta där samtidigt som vi grejar i köket. Såklart har vi kontakt med henne hela tiden genom att prata/gå dit, men det är skönt att hon kan hålla sig sysselsatt ett tag.

När jag satte henne i soffan för att värma sig lite efter tyckte jag hon såg lite suspekt ut och när jag lyfte på täcket hade hon kissat. Litervis! Tack och lov att vi har skinnsoffa! Det gick snabbt att torka bort :) Ni ska vi ta det lugnt här, jag och min flicka! Jag ska upp och jobba tidigt (och länge) imorgon och hon ska till dagis och ta kort! Jag har redan lagt fram kläder hon ska ha, eftersom jag inte är hemma så får J sköta påklädning och lämning osv i morgonbitti. Men vågar ju inte riskera att hon ser ut som en pajas på sitt första dagisfoto ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0