20 september 2011 - Regn och rusk

Nu är det hösten här på riktigt, och utan undantag har den tagit sina regniga stormar med sig. Skönt att jag inte tvingats gå ut så mycket, och när jag väl gjort det har jag klarat mig undan de värsta skurarna. När jag lämnade Julia på dagis duggade det lite lätt, men vi blev inte direkt påverkade eller blöta av det. Julia tyckte mest det var mysigt och satt på mina axlar och tjoade "Jegna. Jegna!" ^^ När jag kom hem tog J och jag ett krafthandtag och städade hela lägenhet. Skönt med rent! Sedan gick vi till pizzerian och åt lunch tillsammans. Ensamma. Var ett tag sen :) Även på vägen hem därifrån var det uppehåll. J tog cykeln då han skulle till Af, och jag planterade mig i soffan i ett par timmar, tills det var dags att hämta Julia igen. Jag såg genom fönstret hur det spöregnade och började få lite ångest över att gå ut i det hemska vädret, även om det inte är alls långt att gå. Men jag hade turen på min sida även då: Det lugnade sig, och började dugga. Lite som på morgonen.

Det hade inte varit några problem idag heller. Julia hade ätit, sovit, lekt - Ja, haft det kanonbra helt enkelt ^^ Tills mamma kom och förstörde allting! Känner mer motiverad än någonsin att börja jobba/plugga nu. Inte bara för att jag börjar bli rastlös, men också för att Julia ska få gå längre dagar på dagis. Tror hon skulle tycka det var jätteroligt. :)
Imorgon blir det snabblämning strax innan 09, eftersom J och jag ska på viktigt möte efter och sen ska jag ner till Åsa och jobba ca. 1,5 timmar. Får ju dock betalt för 4, så det är helt ok :) Fasar lite över torsdagen dock. Har inte jobbat 11 timmar isträck på väldigt länge...:/ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0