15 september 2011 - 182

Idag är Julia 1 år, 8 månader och 2 veckor ^^

Jag gick och la mig tidigt igår! Strax innan 22 slängde jag in handduken och gjorde mig iordning. Precis innan jag skulle krypa ner började Julia storgråta och ropade "Kom. Kom!" inifrån sitt rum. Jag gick dit för att försöka lugna ner henne och få henne att somna om, men det var rätt meningslöst. Hon fick helt enkelt följa med in och lägga sig bredvid mig. Jag låg och läste min bok och hon låg och somnade om på min arm. Mysigt!
Dock gick hon bananas under natten och både jag och J var på god väg att hamna på golvet vid ett flertal tillfällen, då Julia gärna ligger tvärs över sängen med huvudet på mig och benen på J. Jag vaknade vid 05 av att jag låg och vinglade på sängkanten. Jag gick upp och kissade och när jag kom tillbaka hade skurkungen tagit min plats! Hon må inte vara så stor, men det är inte lätt att förflytta henne när hon sover alltid! Hon blir rätt sur när man puttar på henne när hon sover, men hon får faktiskt skylla sig själv!

Sedan vaknade hon väl runt 07 och började hoppa på mig, vilket är riktigt smärtsamt. Hon trycker liksom ner hela sig i magen osv. Jag väckte J och han tog upp henne så jag kunde få vila lite, men det lyckades jag inte med! Nacen och ryggen värkte och barnen på förskolan utanför tjoade och hejade på varandra så jag kunde inte komma till ro alls. Jag gick upp istället. :) Idag ska vi tvätta alla sängkläder, och förutom det har vi väl inga direkta planer. Har inte råd med planer ^^ Imorgon ska Julia till dagis igen, och sova där för första gången. Blir spännande att se hur det går! Hon är ju inte alltid ett stort fan av att sova :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0