4 oktober 2011 - Ynklig

Vad jag känner mig ynklig! Denna jäkla tanvärk alltså, kommer nog bli min död. Nej, det kommer den inte! Ska inte låta tanvärken ta över mig - igen. Har ju hänt förut, innan jjag fick tandställning. Var nära att stryka med och hamnade på intensiven i Halmstad i 4 dagar. DÅ hade jag ont! Knaprade piller som en galning (det var alltså pillrena som fick mig att hamna på sjukhus, inte tandvärken i sig). Jag hade dragit ut två tänder inför tandställningen och de hade suttit så jäkla hårt (tog 50 min/tand) och var inte bra gjort. Jag hittade små bitar av tänderna i gluggarna flera månader efter. Hur som, jag kunder inte sova och knappt äta och hade inte gjort något av det på 2 veckor. Då gick det lite över hand! Inget jag planerade eller ville, höll liksom inte räkning på hur många jag tog. Blev typ 30st på en dag så min lever var nära att kollapsa. Det var rätt längesen, men jag gillar fortfarande inte att ta tabletter. Det ska liksom vara akut, t.ex. vid tandvärk och migrän. Annars härdar jag hellre ut.

Hur som, godmorgon! Julia vaknade när vi kom och la oss och började hosta. Jag tvingade i henne lite saft och sedan fick hon ligga på min arm för att komma upp lite. Hjälpte väl lite. Men när hon väl somnat om var det lugnt. Hon vaknade tillsammans med mig när väckarklockan ringde och nu sitter hon och äter frukost. Idag blir det dagis för henne och vi ska göra massa ärenden. Inte kul, men nödvändigt!

Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0