3 oktober 2011 - Illa illa

Usch, jag mår illa! Vet inte varför. Kanske behöver jag sova. Men det känner jag inte alls för just nu! Fast kanske ändå. Hatar illamående. Och tandvärk! Det har jag haft idag. När Js går över kommer min, alltså är jag smittad! Fast det är ju helt olika tandvärk. Jag har ont i min visdomstand som bara totalvägrar att komma fram någongång. Har hållit på i snart 10 år, men den är ju inte ens igenom tandköttet än. Ska det vara så? Hur som, det har spänt över hela höger sida av huvudet och jag har inte kunnat svälja. Fick tvinga i mig värktabletter imorse. Annars skulle det inte bli roligt!

Vi har i alla fall inte gjort nåt alls idag. Vi behövde alla ta det lite lugnt, så det gjorde vi. Lekt lite, gosad mer och skrattat en del. Familjetid helt enkelt. Julia skrattar tills hon kiknar när J gnuggar näsan i hennes armhåla. Mycket underhållande! ^^ Julia sov en rätt kort stund efter lunch, och det märktes direkt att hon hade behövt några minuter till. Hon gnällde och grinade och gnuggade sig i ögonen. Men hon fick vänta tills kvällen! Och jösses vad långsamt de 3 sista timmarna innan hon skulle sova gick. Hon skulle leka sin favoritlek hela tiden - "Hur mycket får plats i en fryspåse -. Låter väl rätt harmlöst men, med risk för att låta elak, det är så fruktansvärt, jäkla tråkigt!! Sitta och hålla i en liten fryspåse medan hon hämtar allt(!) hon får tag på, skor, nappar, böcker, mobiler, dockor...ja, hon tar till och med av sig sina kläder för att stoppa i dem. Funkar väl ett tag men efter typ 2 timmar av tömma, fylla. Tömma, fylla. Tömma fylla...ja ni fattar! Folk tappar förståndet för mindre liksom. Till slut sa jag åt henne att sluta med det där, hämta "bobo" och filten och sätta sig hos mig i soffan. Och det gjorde hon och satt där de sista 10 minuterna innan hon skulle sova. Hon somnade som en stock efter att jag läst "Flickan som inte ville gå till dagis" och sjungt 3 visor. Snarkade gjorde hon också! Min tjej det! ^^

- Oj nu vaknade hon bara för det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0