3 oktober 2011 - Hostattack

Hosta är jobbigt. Och nästäppa är inte alls roligare! Julia är så himla tjock i näsan och hon förstår ju inte riktigt hur hon ska snyta sig. Jag försöker få henne på alla sätt att "blåsa med näsan", och hon gör det, men inte tillräckligt hårt för att det ska hända något. Har försökt med nässugen också, men det är inte hennes favorit och när Julia inte gillar något så går det, bokstavligt talat, inte att göra det. Det är inte för att jag inte gillar när hon gråter (självklart gillar jag inte när hon gråter, men det är inte det som är problemet). Problemet är att hon är så rysligt stark, och barn har väääldigt många armar och ben när de är på det humör. Jag kan helt enkelt inte överbemanna henne själv. Om jag på något sätt skulle få fast alla hennes tusentals, flaxande armar och ben på samma gång så far huvudet runt i 150km/h. Det är alltså helt omöjligt! Näsdroppar verkar ju inte hjälpa särskilt mycket heller. Fick dock ut en del när hon badade i eftermiddags. Kanske är det bästa? Att spruta vatten i näsan på henne?

Hade varit bra om vi var i Brasilien! Då hade vi bara slängt (hmm?) henne i havet så får saltvattnet rensa. Js mamma skulle göra det på mig och J en morgon eftersom vi hade fått influensan båda två. Men vi orkade inte ta oss upp klockan 05 på morgonen ^^ Latmaskar! Får se om vi kan lösa det på något annat sätt. Annars får vi väl sälja allt vi äger (och allt pappa och Andreas äger som vi fått låna) och åka till Ponta Negra och slänga ungen i saltvattnet....eller inte?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0