15 oktober 2011 - Lättaste nattningen i historien

Som trott vaknade Julia feberfri, och inte alltför tidigt! Efter 8 nångång. Minns inte helt säkert! Hon var i full gång från att hon slog upp ögonen. Började med att ta en kort promenad för att köpa lite mjölk till frukost och sedan åt vi. Eller Julia åt. Fast hon åt knappt! Jag förväntade mig att hon skulle vara vrålhungrig eftersom hon ätit så dåligt igår, men hon verkade inte alls särskilt sugen. Hon tuggade i sig en halv macka, sen ville hon inte ha mer. Jag har velat ta det någolunda lugnt med henne under dagen, för trots att febern var borta kändes hon inte helt okej. Jag hade en känsla av att den skulle komma tillbaka.
Vid lunch ville hon inte heller äta. Kanske max 2 tuggor fick hon i sig av sin mat. Lite mer av min :p Men hon var mest gnällig och på dåligt humör så jag tog henne till sängen för att sova istället. Hon somnade inte lika fort som igår, men det tog inte lika lång tid som det brukar göra. När hon kom upp var hon fortfarande på uselt humör så jag tog fram lite smörgåsrån och smör (typ det godaste som finns i hela världen) och vi åt lite mellanmål. Hon åt några stycken innan hon protesterade.

Sedan tog vi en lite längre promenad. Det har ju varit helt okej väder idag! Riktigt höstväder! Kallt men med solsken. Förr brukade jag bli så nedstämd när hösten kom, men sen Julia kom har jag inte riktigt känt av det. Hon upptäcker ju nya saker med var årstid och ser tjusningen i den, och det smittar av sig. Jag tycker till och med nästan att det är mysigare att promenera när det är lite kyligt än jättevarmt. Och hon såg ut att må bra av den friska luften och pekade på allt hon såg och sa namnet: "Biil", "Lasebiil", Vovov", "Cykel" etc, etc. Hon har blivit så duktig på att prata och härmar i stort sätt allt man säger. De påpekade det på dagis också, att hon upprepar ord hela tiden, och nu har hon ju börjat prata i två-ords-meningar t.ex. "Mamma sova", "Bobo där", "Pappa träna" etc. Det är så roligt! Helt plötsligt kan hon ju göra sig förstådd på ett helt annat sätt. :) Dessutom skalade hon en clementin helt själv idag! Imponerande! ^^

När det var dags för att sova hände någonting märkligt! Jag sa åt Julia att gå och lägga sig i sin säng och vänta på mig. Jag skulle fixa iordning lite saker innan jag nattade henne för att slippa föra massa oväsen när hon sover. När jag, efter kanske 5-10 minuter, gick in till henne hade hon redan somnat! Med lampan tänd och trots att jag förde massa oväsen utanför hennes rum. Helt själv! Det är första gången hon somnar själv i sitt eget rum. Tänk om alla kvällar var så enkla! ^^



- 1 år och 1 vecka gammal -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0