13 oktober 2011 - Perfekt avslutning på dagen

Idag har vi upptäckt att Julia inte alltid tuggar klyftorna ordentligt när hon äter clementin. Hon fick nämligen en sån där jobbig hostattack och vägrade stå still för att hosta. Jag fick tag i henne och satte henne på mitt knä, men det var försent. Det första hann jag fånga upp (ville ju inte ha det på mitt nytvättade golv) och hoppades på att det skulle vara det. Men sen kom det i mängder så jag gav upp och lät henne spotta och spy över golvet som hon kände att hon behövde. När hon var klar tog hon ett djupt andetag och sa "Så!". Så mamma fick tvätta golvet igen, medan pappa tvättade barnet.
Sedan tog vi en promenad till Coop för att handla mat. Julia hade inte jättekul och för mest förbannad och grinig hela vägen. Fick köpa smörgåsrån och muta henne med. Gick rätt bra! ^^ Sen, efter att vi ätit mat, gick jag och tog ett varmt och skönt bad med massa badsalt i. Så skönt vad det och - vet att det låter som en kliché - jag kände mig verkligen som en ny människa! Eller pånyttfödd åtminstone :p När jag kom upp, röd som en kokt kräfta, men len och härligt doftande, låg Julia och sov. J hade passat på att lägga henne medan jag höll mig undan, så det var bara för mig att slänga mig på soffan, och där ligger jag än. Ska dock förflytta mig till sängen och läsa en stund i väntan på John Blund :)

Godnatt!



- Nanis -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0