13 oktober 2011 - Mitten av veckan börjar med storstäd

Hände inte så mycket mer igår. Tog mig ca. 40 minuter att hämta Julia på dagis! Först ska hon leta upp alla sina fröknar och ge dem varsinn kram innan hon går hem. Jättegulligt! När hon börjar avverka barnen, ett efter ett, får vi dock börja mota henne mot grinden. Tar så lång tid om hon ska ge alla - inte bara på hennes avdelning men alla tre - ett personligt "hejdå".
Samtidigt som jag hämtade Julia hämtade en annan mamma sin dotter på samma avdelning. De bor på gården och stannade på vägen för att leka vid en lekplats en stund. Så vi anslöt dem och Julia fick gunga lite medan jag pratade om barn (vad annars?) med mamman. När det var dags att ta sig hemåt för att ge Julia lite mellanmål ville hon självklart inte följa med och satte sig på tvären totalt. Jag fick lyfta upp henne och bära henne tills hon var tillräckligt distraherad för att gå själv. Då fick hon syn på en hund! Hejdå Julia, liksom. Hunden ville liksom inte att Julia skulle dundra fram och hälsa utan ville göra det själv så varje gång Julia rörde sig hastigt hoppade hunden till. Detta resulterade i att min lilla fegis Julia blev livrädd och ställde sig bakom mig och grät. Samtidigt stod ägaren och pratade om allt möjligt med mig så jag blev lite stressad.

I samma stund kom en annan hund ut, en jack russel, och då rusade Julia iväg och skrek "NINNI! NINNI!". Jag försökte avsluta samtalet lite snabbt och diskret för att fånga upp min unge innan hon slängde sig över hunden och fått ägarna att trassla in sig i kopplet så att benen slets av. Just då, när jag sprang fram för att ta henne kom mamman med flickan från Julias dagis gående och Julia bytte tvärt riktning och ställde sig framför dem, inte helt olikt en trafikpolis, och lät dem inte passera. Jag stod vid det laget insnurrad i hundar och ägare och visste varken ut eller in! Till slut fick jag äntligen tag på henne och släpade en extremt arg och skrikande Julia med mig hem.

*PUST*

Inatt sov Julia enda till klockan 03 i sitt rum! Hon vaknade bara en gång vid 23 och ville ha bobo innan dess. Framsteg! Hon vaknade strax efter mig, vid 07, sedan och ville sätta igång och röja direkt. Jag behöver dock ett tag (läs: några timmar!) på mig att vakna till innan jag är i form för lekar. Vilket inte gjorde Julia glad. På något sätt fick jag henne i alla fall att sitta stilla och äta frukost, bytt blöjan, på henne kläder och gjort 2 toffsar på henne - vilka med all säkerhet kommer vara uttagna när hon hämtas. När jag lämnat henne på dagis gick jag hem och åt lite frukost och läste en tidning och sedan satte jag igång med tvätt och städ. Efter en liten stund anslöt sig J också och nu är hela lägenheten ren. Ska bara fixa resten av tvätten! Skönt att ha det klart sen ^^



- Jag med min Plutta innan hon kunde springa ifrån mig -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0