11 oktober 2011 - Ny kväll, nytt försök

J och jag åt en god och enkel lunch, nämligen varma mackor som vi gräddade i ugnen. Medan vi åt satt vi och tittade på film, och det fortsatte vi med till det var dags att hämta Julia. Då tog vi en paus, jag hämtade henne och J fixade disken. Sen fortsatte vi med filmen för vi ville väldigt gärna se klart den (det var en låång film). Annars har det varit en lugn kväll. Julia hade både ätit och sovit bra, så hon var på hyfsat humör hela eftermiddagen. Skönt! Vi har lekt "kurragömma" och hoppat i sängen (Ajjabajja) och skrattat en massa. Sedan stekte vi pannkakor, eftersom jag lovade Julia det igår. Hon fullkomligt älskar pannkakor och vräker i sig när det står på bordet. Hon äter alltså lika många som jag! Idag körde hon i sig 3st innan hon sa stopp. "Ave Maria..."

Innan sängdags fick hon ta ett bad. Det ska ju vara avslappnande har jag hört ^^ - jag är beroende av att bada - och det verkar inte bättre än att min tjej har ärvt det. Hon älskar att bada och det gör henne alltid glad när hon får göra det. Ett sånt enkelt nöje kan man ju liksom unna henne utan tvekan :p Dessutom får jag lite tid att plocka undan och göra iordning inför natten. Jag hör ju henne hela tiden oavsett var jag är i lägenheten (hon sjunger och pratar med sina badleksaker) och om hon skulle bli tyst så ropar jag bara på henne så svarar hon.
Hon somnade rätt problemfritt idag också. Först ville hon inte ens gå in till sitt rum utan gick raka vägen till våran säng. Men jag gick in i hennes rum, tände lampan och satte igång hennes musik och snart kom hon traskandes och hoppade självmant upp i sängen. Nu får vi se hur det går inatt!

Nu ska jag kolla färdigt på ANT och sen blir det en dusch.



Julia med sin snälla morbror (som blir pappa om ca. 2 månader :D) - på Julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0