1 oktober 2011 - 13 år och 3 månader

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men har haft fullt upp med en liten sjukling här hemma. Julia har varit hostig och snuvig från och till, men under natten tills igår verkade det hoppfullt! Vi lät henne sova i våran säng hela natten, eftersom hon för tillfället sover bättre där, och hon behövde en god natts sömn. Och det fick hon! Hon somnade runt 19.30 och sov utan att vakna en endaste gång under hela natten tills klockan 8 nästa morgon. Då borde hon ju vara utvilad, tycker man, men efter ett par timmar tog jag henne på en promenad till coop för att handla lite medan J tvättade kläder, och då somnade hon om. Jag fattade ju direkt att hon inte alls var så frisk som jag trott! Näsan började rinna på henne och hostan kom tillbaka. Dock la jag henne i sin egen säng efter att hon hade somnat och i ca. 2,5 timmar sov hon där utan ett ljud - sen blev hon ledsen. När jag gav henne nappen somnade hon dock om direkt så jag smög ut, men det dröjde nog inte mer än 10-15 minuter innan hon blev ledsen igen. J sa att det är lika bra att låta henne sova i våran säng, så jag hämtade först nässugen (lät som det behövdes) och sedan Julia för att bära över henne. Jag la henne på sin plats i sängen och satte mig bredvid, men hon var ledsen och började hosta så jag fick sätta henne upp igen. Då kom kräket! I kaskader! Hon hade ätit nära på 3 pannkakor + ett äpple till middag och allt det plus lite till flög ur henne och hamnade över hela mig, hela henne, hennes snuttefilt och halva sängen.

Jag fick ropa in J som kom och assisterade mig och fick hämta papper så jag kunde tvätta av Julia det mesta och även mig. Sedan tog jag med henne ut i soffan med en liten youghurt som hon fick sitta och äta invirad i en varm filt. J bytte sängkläder så länge och när Julia lugnat ner sig gick jag tillbaka till sängen med henne. Hon la sig tillrätta och frågade efter Nono, bobbo - och filten, som såklart låg nerkräkt i tvätten. Jag förklarade för henne att hon inte kunde använda den i natt och att hon får krama på mamma istället. Och hon verkade förstå för hon kurade ihop sig så nära hon kunde utan att typ krypa in under mitt skinn. Sedan sa hon "Sjunga?" och jag sjöng för henne. Hon somnade rätt snabbt igen och sov sedan gott. Var nog nästan bra att hon fick kräks upp allt slem ur halsen! I förmiddags var hon väldigt gnällig och näsan rann som ett vatten(snor)fall, men hon åt sin lunch utan protest och sedan fick hon sova i vagnen medan vi promenerade ner till stan. Och tur hade vi imorse, för alla tvättmaskinerna var lediga när jag kom ner med min stora säck nerkräkta kläder, så jag fick tvättat upp allt! Har ju inte tvättmaskin inne längre :(

Nu är det dags för middag för min lilla skrutt. Har köpt Findus köttfärssås till henne, vilket hon fullständigt älskar och kan äta non-stop! :)



- Magsjuk Julia i våras -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0