9 november 2011 - Nu sover hon!

Nu ligger Julia och sussar gott med sin filt, Nono och Mimi/Nini (ibland heter den Nini, och iblend heter den Mimi). Det är i alla fall en ny stjärna, i form av en mus med en röd klänning. Hon fick den av sin gudmor för ett par månadersen och nu har hon uppenbarligen skaffat tycke för den. Måste finnas i sängen när det är sovdags! Julia är den enda jag vet som gärna vill ha med sig 3 gosisar till dagis. De flesta har en liten, praktisk, snuttefilt eller mjukisdjur. Julia har sin enorma filt, en nallebjörn som är lika stor som hennes huvud, och, alltså nu också, den här musen. Det är mycket att bära för henne! ^^

Nattningen tog ungefär lika lång tid som alltid, mellan 30-40 minuter. Evigheter! Imorgon ska jag prata med fröknar om att Julia nog ska sova middag lite kortare än vad hon gör. Jag vet inte om det kommer att hjälpa, för jag är ganska säker på att hon är trött på kvällarna. Hon vill bara inte sova! Jonny liknade henne vid en höna som ska värpa, och han är faktiskt inte helt ute och cyklar. Hon ålar, rullar, snurrar, stampar, nosar etc, runt i hela sängen hela tiden. Som att hon inte hittar "det perfekta stället". Som en hund som ska bajsa, också! Jag får jämt låta arg och säga åt henne att lägga sig ner, eller att ligga stilla och ibland måste jag till och med påminna henne om att hon måste stänga ögonen. Efter mycket om och med brukar hon somna på min arm så jag får slingra mig ut som en orm. Ska nog smörja in armen i talk i fortsättningen ^^

Det har inte hänt så mycket sen Julia kom hem. Hämtningen gick rätt smärtfritt, lite protester som vanligt, men inte värre än att jag fick kontroll på henne! Vi gick och handlade hem Kaviar och ägg då jag numer älskar att äta äggmacka på morgonen (detta började i söndags då vi åt det till frukost. Det var så jäkla gott, så nu har k
jag fått pippi på det!). Väl hemma blir det en stunds lek innan jag började laga mat. Efter maten fick Julia ett bad, sen smorde jag in henne och sen var det sängen. :)



Julia den 18/2-2010. Madde, jag och Jullan var på besök hemma hos en rätt mycket gravid Mickan i frillesås. 1 månad -4 dagar innan Mira föddes :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0