8 november 2011 - Hinder i vardagen

Nu var det längesen jag skrev något - igen. Jag har velat göra det länge men något har alltid kommit upp och sen har jag glömt av det eller helt enkelt inte orkat. Nu orkar jag i alla fall! Har inte så mycket att göra. Julia är på dagis. Hon har börjat gå heldagar nu, från 07:45 - 15:30 varje dag. Och hon älskar det fortfarande! Går knappt att få med henne hem på eftermiddagarna. ^^ Jag har börjat plugga också. Det sitter jag med nu, men har bara 2 små uppgifter kvar tills jag är färdig för den här månaden. Gjorde någon sån där racergrej i onsdags och satt i typ5 timmar och bara skrev. Fick gjort en hel del då! Men det är skönt. Har aldrig förr varit med om att ligga så långt fram i ett skolarbete att jag inte behöver oroa mig för det. Har till och med hunnit skicka in det till min lärare för en korrekturläsning + lite ev. feedback. Men hon var nöjd med det och hade ingenting att tillägga. Är ju inte helt fel! ^^

I lördags var det fest. Halloweenfest hemma hos Mickan och Andreas. Det har varit bestämt ett tag, så vi hade fixat barnvakt långt innan. Tessies syster Frida var hemma hos Julia och det gick helt underbart bra! Jag var så lättad och glad över att det hade gått så enkelt. Julia kan ju vara lite knepig när det är sängdags och vill inte alltid vara med på noterna, särskilt om någon annan än jag fösöker lägga henne. Just nu tillåter hon liksom inte ens att Jonny gör det! Så jag hade väl nästan förväntat mig att behöva åka hem vid 21 tiden, efter att Julia skrikit hål i skallen på Frida i ett par timmar. Men icke! Strax efter 20 fick jag ett sms där det stod att Julia fått ett bad, lite hostmedicin (hon har blivit förkyld igen) och sedan hann hon knappt lägga sig ner innan hon somnade! Med andra ord var det lättare för Frida att natta henne än vad det brukar vara för mig! :p



Frida och Julia på stranden i Åsa i somras.

Madde sov över hos oss efter festen och stannade till runt 16 dagen därpå. Vi hade film och pizzamys, vilket är typ ett måste dagen efter. Vi var rätt trötta allihop! Julia hade vaknat runt 07 som vanligt, och vi hade varit hemma vid 02. Så det blev inte så mycket sömn! Jag somnade sittande i soffan efter att filmen var slut, men det höll inte i sig särskilt länge. Sov gott på natten sen!
Igår började J jobba! Han fick jobb i fredags, så nu är han på gång. Jätteroligt för honom, och han är supermotiverad och glad åt det. Han pluggar ju SFI också, så han har att göra. Känns bra :D Och jag håller som sagt på att plugga så det ryker ^^ Ska se om jag gör färdigt det idag eller imorgon. Tänkte passa på att städa lite också, och snart måste jag gå och handla lite lunch samt middagsmat tills ikväll!

Ska försöka skriva lite oftare, men vågar inte lova något. Latheten vettni...^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0