10 november 2011 - Var tog hösten vägen?

Vilket väder! Känns mer som vår än höst, varmt och vindstilla och man blir så där härligt hoppfull som man blir när våren antågar. Tror inte riktigt på det när jag kollar på kalendern och den visar nästan halvvägs in i november! Det är liksom bara 1 månad och 2 veckor kvar till julafton, men när man kliver utanför dörren känns det som mars/april - ett bra år! Kanske vinten bestämde sig för att hålla sig borta det här året? Trött på att alla klagar på den för att den är för kall osv ^^ Jag är inget fan av vintern och kylan. Föredrar värme, men jag skulle sakna vintern om den inte kom. Av många anledningar, t.ex. hur ska man sakna/längta till sommaren om inte vintern kommer? Dessutom har jag sett fram emot att åka pulka med Julia i år. Typ det roligaste som finns ju! :D

Nu är alla kläder rena. Inte bara hann jag med allt, hade 1 timma kvar när jag var färdig. Jag hann till och med ta ett bad innan jag hämtade upp det sista. Dock var det inte så avslappnande eftersom jag konstant var stressad över att missa mina tider, så jag hade satt mobilen på alarm 14:40. Men jag låg inte så länge. Tror jag gick upp efter 10 minuter, slängde på mig kläder och gick ner och hämtade kläderna, som faktiskt hade hunnit bli torra. När jag kom upp och satte mig här kollade jag på klockan, och då var hon 14:38. Så nu fick jag massa tid på mina händer igen, innan Julia ska hämtas. Tar med henne och handlar direkt efter så är det gjort sen. Kanske stannar och leker lite först. Det tycker hon om :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0