10 november 2011 - Snart sängen

Julia och jag promenerade bort till affären efter dagis. Vädret var inte lika fint, hösten gav sig plötsligt till känna igen. Men vi fick hem lite mat ändå, och fixade iordning den direkt när vi kom hem. Jag var bra hungrig eftersom jag inte ätit någon lunch. Vi vräkte i oss käket och sen var det dags att försöka börja nedvarvning för Julia. Blev inget bad idag, men jag bytte hennes blöja, tog på henne pyjamasen och la henne sedan med mig i soffan med filten, Nono och Mimi (har börjat bli Mimi mer och mer nu). Hon låg stilla ca. 3 sekunder, vände sig om, låg stilla 3 sekunder och så höll det på i kanske en halvtimma innan jag gav upp. Vid 19:30 tog jag med henne till sovrummet och hon somnade kanske efter 15 min. Har i alla fall sagt till på dagis att de ska väcka henne efter 40 min så får vi se om det hjälper. Får liksom prova oss fram!

Jag ska snart gå och lägga mig också! Ska upp tidigt, som vanligt, och lämna Julia på dagis. Har inga direkta planer förrän imorgon eftermiddag då pappa kommer. Kanske jag slipar lite på plugget, men vill inte gå till skolan förrän jag fått allt färdigt och det får jag först när jag fått svar från min lärare. Så vi får se vad jag hittar på! Något blir det ju alltid ^^
Nu tittar jag på Slumdog Millionaire. Har aldrig sett den innan, och egentligen ser jag den inte nu heller. Den är igång på Tv:n typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0