8 maj 2011 - Helgen

Okej, då gör vi ett nytt försök! Skrev typ hela inlägget, men så blev det nåt fel och så försvann allt. Suck...

Jag har inte kommit på ett bra sätt att summera fredagen på! Oavsett hur jag vrider och vänder på det så kommer ingen fatta hur roligt vi hade! Fast det är ju inget konstigt, att vi hade roligt. Det har vi ju alltid ^^
När jag kom var Mickans syster redan där och de var i full gång med att spela kinect, så jag tog det på mig att försöka hålla Julia och Mira undan deras armar och ben som kom flygande från alla håll och kanter. Mira var dock lite gnällig, så det slutade med att Mickan fick spela färdigt med henne på armen. Tur att hon inte är så tung! vi åt tacos till middag, och lagom till att i var klara kom Madde. Då fortsatte vi spela! Mickan och Andreas började då Andreas påstod att Mickan bara slängde runt med armar och ben i boxningen och inte gjorde några riktiga kombinationer. Efter att han hade blivit utklassad (nästan iaf) så kunde vi alla konstatera att det bara var den dåliga förloraren i honom som talade. När detta var klart hade vi en liten tävling, jag och Mickan i ett lag och Madde och Mickans syster i det andra.

I den sista grenen stod det lika och det var jag och Madde som skulle avgöra. Jag var lite nervös eftersom att Mickan har den där "dåliga-förlorar"-genen hon också, och om jag förlorade skulle hon antagligen inte prata med mig på resten av kvällen ;) Vi stod spänt och väntade på att spelet skulle slumpa fram vilken gren vi skulle tävla i: Och så blev det löpning! Jag suger på att springa! Dessutom måste man springa skitfort på plats med höga knän för att det ska räknas. Man ser alltså precis lika fånig ut som man känner sig! När det blev grönt såg jag hur Maddes figur började pigga iväg, och bakom mig hörde jag "FAAAAN MIA!!!!!!!!!!" - gissa vem?
Men jag satte fart, sprang om, och vann överlägset! Det tog bara några minuter men sen fick jag sätta mig på ballkongen och ta lite luft. Sjukt bra och rolig träning, så där har jag bestämt att förfesten på min födelsedag kommer att vara! ^^
När barnen hade lagt sig sadlade vi dock om, eftersom det kan bli lite hög volym på oss under spelandet. Mycket skratt alltså! Så vi satte på en film. Började med "The last Exorcism", men den var ingen höjdare. Intressant var den, men inte vad vi kände att se på då. Så vi bytte till "Silent Hill". Vet inte om jag tyckte den var så läskig. Mer en sån där "Men spring DÅÅÅ" - film, när huvudkaraktären typ ligger på golvet och glor omkring när det kommer massa äckligt efter och först när de typ rör henne reser hon sig upp för att ta sig där ifrån.

Julia hade sovit hur bra som helt, tills det bara var några minuter kvar. Då vaknade hon till och vägrade somna om, trots att hon var hur trött som helst. Jag ville ju se klart filmen, så bestämde att hon fick komma upp och sitta med oss till filmen var slut och sedan gå och lägga sig tillsammans med mig. Då började hon skrika! Å vad hon skrek! Kändes som hon skrek i flera timmar! Trodde hon aldrig skulle somna. Mickan kom in med mer välling till henne, men det ville hon inte heller ha. Hon ville leka med Mira, som dock sov! Till slut somnade hon, typ klockan 01 och sedan vaknade hon runt 06. Då var jag inte pigg och inte glad heller!

Hade i alla fall grymt kul kvällen innan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0