5 maj 2011 - Lite sådär jobbig dag

När jag vaknade i morse hade jag en brännande värk i nacke och huvud. Inte jättekraftig, men väldigt obehaglig och varningsklockorna började genast ringa. Jag ville så gärna att jag "bara" skulle ha sovit fel under natten och att nacken därför var stel, men innerst inne visste jag att det inte var så. Jag tänkte att om jag låtsas som ingenting så försvinner det. Bra filosofi! Om den hade funkat...
Jag tog upp Julia och gick ner med henne. Hon fick ny blöja och kläder och sedan la jag mig på soffan med min vetekudde för nacken. Tessie fixade fram frukost, men jag avstod. Behövde dock inte säga mer, det syntes väl på mig att jag inte mådde bra. Tessie gav Julia frukost och sedan åkte hon ner till apoteket för att köpa hem Eeze till mig. När hon kom hem så hade gubben i kassan gett henne fel, och istället för Eeze nässpray så fick hon Eeze gel, för inflamerade muskler. Stackarn fick åka ner igen och fick bytt den. Då hade de ingen nässpray så fick ta tabletter istället. Jag slängde i mig 2 tabletter och la mig sedan på sängen någon halvtimme och sedan kändes det markant bättre. Det var inte lika intensivt och inte lika länge som det brukar vara, vilket, naturligtvis, var väldigt skönt. Tacka gudarna att Tessie var hemma idag, annars vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till!

Huvudvärken är borta sen länge, men nacken värker helt fruktansvärt mycket. Går knappt ens att stretcha den, för den är så stel. Känns bara som om jag ska spy när det spänner lite! Men det blir säkert bättre tills imorgon! Då ska jag och Julia hem till Mickan och Mira och leka. Madde kommer dit också! Ska blir så mysigt. Var längesen vi träffades alla 3. Typ Mickans inflyttningsfest den 29/1!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0