31 maj 2011 - Skit alltså

Sara kom över en efter hon slutat jobbet. Vi satt som vanligt och spelade spel, och Julia hjälpte till. Hon har sina egna kort (jokrarna) när vi spelar kort och får leka med extratärningarna när vi spelar yatzy. Hon och Sara byggde tärningstorn av alla tärningar, och Julia klarade faktiskt att lägga den översta tärningen på. Trodde inte hon hade sån finmotorik utan att hon bara skulle riva allt. Men hon var så försiktig så! Gullungen!

Klockan 19 nattade jag Julia som vanligt, men utan någon direkt framgång. Hon hade ju sovit middag alldeles försent idag, så hon ville inte alls somna. Hon bara skrek! Så hon fick komma upp istället. Antog att hon inte alls var redo att sova.
När Sara skulle gå hem upptäckte vi att det luktade illa! Julia hade bajsat! När hon la sig på dynan kom det bajs typ överallt! Hela dynan blev nerskitad, mina byxor detsamma, så jag och Tessie fick hjälpas åt att byta blöjan. Fick liksom flytta runt Julia på dynan ju renare hon blev, eftersom den var helt nerbajsad. Jätterolig kvällssyssla, men det fick en liten förklaring till varför hon inte ville sova. Förutom att hon inte var tillräckligt trött så hade hon förmodligen ont i magen. 

När Julia var ren fick jag i alla fall skölja av dynöverdraget i duschen och sen slänga in den tillsammans med mina byxor i tvättmaskinen. Sedan applicerade Tessie naglack på min vårta jag har på armbågen i hopp om att kväva den till döds! Jag vill verkligen bara ta en sylvass kniv, alternativt ett rakblad och bara skära loss den! Har varit nära att göra det ett antal gånger i dushen, men bangat. Det lär ju göra ont! Så nu har jag hittat lite huskurer som kan funka, t.ex. nagellack, vitlök och isoleringstejp. Vi började med lacket så får vi se hur det går! :p

Nu ska vi sova, jag och Julia! Godnatt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0