3 maj 2011 - Tröttis

Jag undrar om Julia är i en intensiv utvecklingsfas nu, eller om hon bara behöver ett par dagar att återhämta sig efter söndagen. Hon sover nämligen mer än vad hon brukar göra. Läste att hon behöver ca. 13.5 timmars sömn/dygn och räknade ut att hon får det. Hon sover ju ca. 12 timmar/natt och någon timme på dagen. Förutom nu då, när hon sover 2-3 timmar på dagen. Iofs sov hon lite oroligt inatt så det är ju inte konstigt om hon är lite trött idag, men även de dagar hon sovit bra är hon trött och gnällig. Kanske ska byta sovvanor för henne, ändra tiderna lite.
Men jag tror det händer mycket med henne nu. Hon försöker och vill så mycket och det tar på krafterna att lära sig nya saker. Säkert orsaken till vredesutbrotten också. Hon kommer väl ur detta med massa nya talanger och kunskaper kan jag tro! Hon har t.ex. lärt sig ar magen är, och det upptäckte jag av en slump. Jag brukar nämligen fråga henne "Är du mätt i magen" när hon inte vill äta mer, och en dag pekade hon på magen när jag frågade det. Så sött så! :) Min lilla flicka håller på att bli en människa! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0