3 maj 2011 - Inte förvånad

Läste på facebook att alla skrivit kommentarer som "SNÖ???" etc. Som om de blev chockade liksom. Jag blev inte ett dugg förvånad, det händer ju varje år! Det blir solsken och härlig värme i några dagar och sedan vänder det totalt och vi blir grundlurade. Här snöar det dock inte, men det kommer säkert. Självklart önskar och hoppas jag på att det håller sig borta, men med mitt oflyt lär det bli tidernas snöstorm - bara över mitt huvud!

Julia är riktigt ilsken idag! Hon skriker, bankar och slår runt omkring sig om hon inte får som hon vill. Hon blev så förbannad nu när jag ställde ut Lilos mat på altanen. Men stackars katten får ingen matro över huvudtaget när hon ska äta inne. Julia ska fram och pilla på henne, dra henne i svansen, flytta matskålen osv. Ett under att Lilo inte sagt ifrån åt henne än! Världens snällaste katt, typ?

Jaha! Nu kom snön! Vad sa jag?

Nu har hon lugnat ner sig, ungen. Jag plockade fram hennes leksaker så nu går hon och pillar med dem. Och stökar runt i hallen med alla skorna. Men det är inget nytt, det gör hon ju varje dag. Bara till att plocka upp sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0