27 maj 2011 - Home sweet home

Vi var i Kungsbacka flera timmar! Efter jag var klar på försäkringskassan var det dags för Julia att äta lunch, så vi gick raka vägen till Kungsmässan och köpte en burk till henne. Lax med couscous, en ny som jag aldrig sett innan, och därmed aldrig köpt (duh). Julia åt hela burken! Hon har ju kommit in i en sån där underbar fas när mat inte är något värt lägga sin tid på. Inte fel sorts mat, i alla fall. Och i stort sett all mat är fel sorts mat! Så efter lite mindre än halva burken började hon vrida på sig i stolen, knep ihop munnen så hårt hon bara kunde och ingenting fick henne att ge med sig! Inte förrän en annan mamma kom in med sina två barn. Då blev Julia distraherad och åt utan att egentligen fatta att hon gjorde det! Gäller att passa på! Sedan blev det en ny blöja och ner i vagnen för att sova. Hon somnade utan en enda protest, när klockan var typ prick 12.00. Perfekt! Då passade jag på att springa runt i butikerna för att se om jag kunde hitta något att ha på mig imorgon. Var inne överallt där det inte kostar alldeles för mycket, men hittade ingenting som jag verkligen gillade. Så jag skippade det och får ta något jag har liggandes istället! Är ju inte det som är det viktiga!

När vi var påväg hem fick jag ett meddelande från Sara, som var och jobbade på Åsaskolan, att hon höll på att få migrän. Som den goda vännen jag är sprang jag in på apoteket när jag kom fram till Åsa och köpte tabletter till henne. När jag sedan varit och lämnat dem hos henne gick vi hem. Julia gick jättemycket själv! Det brukar ta sån tid att komma någonstans när hon går själv eftersom hon bara måste(!) stanna och pilla på allt. Småstenar är det roligaste! Stoppar dem gärna i munnen också eftersom det är så roligt när mamma springer efter, med vagnen i ena handen och handväskan i den andra! Men hon var duktig. Fick mota på henne några gånger, men annars gick hon på rätt bra! :) Nu är det strax dags för middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0