2 maj 2011 - Toalettbesök

Det blev faktiskt lite sovmorgon i morse, vilket jag tror både Julia och jag behövde. Vi var hemma rätt sent igår, och Julia var helt förstörd! Hon fick först ett vredesutbrott på bussen, och i samma stund jag lyfte upp henne somnade hon på min arm. Jag satt med henne där nästan hela vägen till Åsa. Dock var resan inte helt problemfri då busschauffören antingen var helt ny, hade jättebråttom eller bara fann det ett nöje att skrämma livet ur varenda resenär genom att få kärringstopp inte mindre än 3(!) ggr på vägen! Man börjar ju undra! Julia vaknade dock när vi kom hem och kunde inte sluta gråta. Hon grät tills hon fick näsblod, och mitt hjärta värkte! Har aldrig fixat välling så fort, och Tessie bytte blöjan på henne samtidigt som hon låg i mitt knä och drack sin välling. Hon somnade rätt omedelbart och jag gick och la mig så fort BB var slut.

Vi hade i alla fall en trevlig dag. Julia fick leka med Mira i flera timmar, vilket hon tycker är så roligt. Och Mira också! Det verkar som de tycker jättebra om varandra, och de vill alltid vara där den andra är. De leker så fint så jag och Mickan har massa tid att sitta ner och prata och skämta. Blir alltid så mycket skratt när vi träffas! Kan dock inte berätta vad det är vi skrattar åt för ingen annan skulle förstå :p



När vi hade ätit lite så gick vi bort mot cirkusen där Mickans kusin Helene och hennes son Linus väntade på oss. Var längesen jag träffade dem, så det var trevligt! Cirkusen var helt okej, men alldeles för lite djur och för långa "monologer". Det skulle ju vara en barnanpassad cirkus och då borde det inte vara massa prat. Det orkar ungar aldrig lyssna på och många blev rastlösa. Dock inte barnen i vårat sällskap! Julia och Linus var exemplariska och satt lugnt i våra knän och tittade på det som hände. Så duktiga!
Efter cirkusen trodde jag att jag skulle avlida av kissenödighet! Var så kissenödig att jag typ fick andnöd, och jag var redo att sätta mig mitt på öppen gata! Lyckligtvis hann vi hitta ett café som var öppet innan jag hann skämma ut mig totalt. Vi smög in, lånade toaletten och gick ut innan någon ens hann se att var där. Skickligt! :)

På tal om toalett, Julia bajsade på toaletten idag! Hon kämpade så mycket och Tessie tänkte att det kanske är lättare om hon sitter på en toalett. Så jag tog av henne blöja och kläder och satte henne på toalettstolen. Hon satt där en stund, och bajsade faktiskt! Dags att köpa en potta kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0