17 maj 2011 - Antisova

Julia har börjat bli lite emot att sova. Hon verkar inte alls tycka att det är något nödändigt längre. Som anligt vaknade hon i natt och ville inte somna om! Hon skrek inte konstant, men det kom en del högljudda protester ur henne. Jag vägrade dock låta henne sova i min säng! Jag hade bestämt mig redan innan jag gick och la mig att hon skulle sova i sin säng inatt! Jag sover så himla dåligt när hon ligger bredvid, eftersom hon ibland rör sig så mycket och sängen är så liten. Madrassen ramlar över kanten och jag med den. Det blev lite jobbigt! Jag fick gå upp några gånger och stoppa om henne, samt ge henne nappen. Men till slut blev hon lugn och somnade om i sin egen säng! Tur att man är envis ^^
Nu ligger hon för att sova middag, men även nu är det ilskna skrik från henne. Men hon måste sova! Och jag måste försöka hålla på mig och inte ge upp så fort det blir jobbigt. Det är så lätt att bara hämta upp henne när hon är arg, då får man ju tyst på henne. Men hon ska sova, så enkelt är det! Jag sitter på undervåningen och försöker inte lyssna på henne. Vi får se hur det går. Hon är kanske helt enkelt inte är redo att sova. Men det är hennes sovtid nu. Efter lunch varje dag! När hon har somnat (om hon somnar) ska jag ta mig en välbehövd dusch. Känner mig rätt ofräsch...:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0