16 maj 2011 - Ny vecka

Sådär, då var det en ny vecka - igen. Det piggar på ordentligt nu! Nästan halva 2011 har redan gått och jag har inte ens vant mig vid att säga 2011 än. Lever fortfarande kvar i förra året! Idag är det "bara" 7 månader, 2 veckor och 2 dagar kvar tills Julia fyller 2! Och 7 månader 1 vecka och 1 dag till Julafton. Fan vilka deprimerande tankar jag går i! Inte för att jag ogillar varken julen eller Julias födelsedag, men den där slaskiga, kalla, utdragna vintern. Den kan jag gärna vara utan!

Julia vaknade som sagt när vi tittade på BB, men somnade om när jag gick och la mig i rummet. Dock vaknade hon några minuter i 01 och gallskrek! Jag vaknade med ett ryck när hon satte igång. Vet inte vad det var som väckte henne, men hon var helt otröstlig. Ingenting jag gjorde hjälpte, hon bara skrek. Dessutom stod hon och pekade mot sovrumsdörren, vilket gjorde mig livrädd! Jag säger ju att det spökar här! Vi vaknade rätt tidigt. Julia var igång innan 8 och väckte såklart mig med. Jag fick ligga och sträcka på mig ett tag dock, mest för jag vägrade gå upp. Var helt slut. Nu sover lillskruttan middag. Eller hon är vaken nu, men jag tänker låta henne ligga en stund och hoppas på att hon somnar om. Hon har inte ens sovit en timma och skulle behöva ca. 30 minuter till för att orka resten av dagen. Hon låter dessutom fortfarande väldigt trött. Men vi får se...! Ska försöka ta en liten promenad med henne idag. Nu är det ju uppehåll! Hoppas på att det är det hela dagen. Hela veckan. Hela sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0